Косметическая компания Lush объявила об уходе из социальных сетей — FoxTime

Косметическая компания Lush объявила об уходе из социальных сетей

10.04.2019

Глеб Голицын

Интернет
image

Британская компания Lush объявила об уходе из социальных сетей. В заявлении говорится, что «мы устали бороться с алгоритмами и не хотим платить за появление в ваших лентах», поэтому бренд решил сосредоточиться на более традиционных способах коммуникации с клиентами.

«Постепенно социальные медиа делают все более и более сложным наше общение друг с другом. Мы устали от борьбы с алгоритмами и не хотим платить за то, чтобы появляться в вашей новостной ленте», — объяснила свое решение Lush.

 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

 

We’re switching up social.⁣ ⁣ Increasingly, social media is making it harder and harder for us to talk to each other directly. We are tired of fighting with algorithms, and we do not want to pay to appear in your newsfeed. So we’ve decided it’s time to bid farewell to some of our social channels and open up the conversation between you and us instead.⁣ ⁣ Lush has always been made up of many voices, and it’s time for all of them to be heard. We don’t want to limit ourselves to holding conversations in one place, we want social to be placed back in the hands of our communities — from our founders to our friends.⁣ ⁣ We’re a community and we always have been. We believe we can make more noise using all of our voices across the globe because when we do we drive change, challenge norms and create a cosmetic revolution. We want social to be more about passions and less about likes.⁣ ⁣ Over the next week, our customer care team will be actively responding to your messages and comments, after this point you can speak us via live chat on the website, on email at wecare@lush.co.uk and by telephone: 01202 930051.⁣ ⁣ This isn’t the end, it’s just the start of something new.⁣ ⁣ #LushCommunity — see you there.

Публикация от LUSH UK (@lush)

У Lush UK более 200 тысяч подписчиков в Twitter, 570 тысяч в Instagram и более 420 тысяч в Facebook. Теперь с представителями компании можно будет связаться по электронной почте и телефону, а также с помощью чата на сайте.

По всей видимости, свои аккаунты закрывает только британское подразделение косметического бренда.

Фото превью / Lush UK

Рассказать друзьям